lekt. dr. Tina Orel Frank
Kratek življenjepis
Tina Orel Frank je anglistka, ki je doktorirala (2019) na Filozofski fakulteti v Ljubljani, pred tem pa magistrirala iz politologije (2011) na Fakulteti za družbene vede. Od leta 2010 je zaposlena na Turistici, občasno pa predava tudi na Fakulteti za humanistične študije. Znanstveno se ukvarja z neologizmi in neonimi v jeziku turizma.
Strokovni prispevek k razvoju turizma
Tina Orel Frank poglobljeno raziskuje neologizme in neonime v jeziku turizma. Njena analiza se osredotoča na sociolingvistični vidik, pri čemer razume novo terminologijo kot pomemben pokazatelj smeri razvoja turizma in družbenih sprememb, ki vplivajo na to področje.
Tina je razvila sistematično metodo za luščenje in analizo novejšega besedja iz turizma. Ta metoda se opira na uporabo spletnih brskalnikov kot obsežnega korpusa sodobnega jezika, kar omogoča sledenje novim izrazom takoj, ko se pojavijo v spletni komunikaciji in promocijskih materialih. Njen pristop omogoča vpogled v procese nastajanja novih besed v turizmu, njihovo pomenoslovje in uporabo v različnih kontekstih.
Njeno delo prispeva k boljšemu razumevanju dinamičnosti jezika turizma in njegovega odnosa z družbenimi, kulturnimi in gospodarskimi trendi v turizmu. Raziskava ima tudi praktične implikacije za terminologijo turizma, izobraževanje v turizmu in turistično trženje.
Družbeni prispevek k razvoju turizma
Družbeni prispevek sistematičnega zbiranja novejšega izrazja s področja turizma, kot ga izvaja Tina Orel Frank, je pomemben za razumevanje razvoja turizma. Analiza neologizmov in neonimov omogoča vpogled v aktualne trende, inovacije in spremembe v turistični ponudbi, marketingu in komunikaciji. Sistematično zbiranje in analiza novega izrazja prispevata k dokumentiranju in razvoju strokovnega jezika turizma. To je pomembno za izobraževanje, raziskovanje in profesionalno komunikacijo v panogi. Ker jezik odraža družbene in kulturne spremembe, analiza novega besedja v turizmu omogoča prepoznavanje novih vrednot, preferenc in potreb turistov. To znanje je ključno za prilagajanje ponudbe in razvoj trajnostnih turističnih praks, ki so usklajene z družbenim okoljem. Spremljanje novih izrazov lahko spodbuja inovativnost pri oblikovanju novih turističnih produktov, storitev in komunikacijskih strategij. Razumevanje, kako se jezik spreminja, lahko ponudnikom pomaga pri ustvarjanju svežih in privlačnih ponudb.
Tina opredeljuje svoj družbeni prispevek kot tutorka kot večplasten in pomemben za razvoj posameznikov ter širše turistične skupnosti. Z delovanjem v tutorskem sistemu prispeva k izoblikovanju kompetentnih, motiviranih in strokovno usposobljenih kadrov, ki bodo v prihodnosti nosilci razvoja turistične panoge. Tutorstvo ne zajema le akademske podpore, temveč tudi osebnostno rast študentov.