Doc. dr. Petra Zabukovec Baruca
Kratek življenjepis
Petra Zabukovec Baruca je leta 2017 doktorirala na interdisciplinarnem doktorskem študiju humanistike in družboslovja na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani pod mentorstvom prof. dr. Zlatka Jančiča in prof. dr. Aleksandre Brezovec. Leta 2009 je magistrirala na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani pod mentorstvom prof. dr. Tanje Mihalič. Več kot 25 let je pridobivala izkušnje v turističnem gospodarstvu, kjer je na vodilnih položajih upravljala trženje, korporativno komuniciranje, razvoj turističnih produktov, tržnih znamk in kakovosti. Vzporedno z delom v gospodarstvu je leta 2010 začela akademsko kariero kot predavateljica in raziskovalka na Fakulteti za turistične študije – Turistica Univerze na Primorskem, kjer še danes deluje kot docentka. Aktivno ostaja povezana s prakso na področju korporativnega komuniciranja v družbi Sava Turizem d.d. Znanstveno se osredotoča na trženje v turizmu, komuniciranje, odgovornost in hotelirstvo. Je avtorica oziroma soavtorica monografij, raziskav in znanstvenih prispevkov v uglednih mednarodnih revijah. Od junija 2024 opravlja funkcijo prodekanje za študijske zadeve UP FTŠ Turistica (2024–2028).
Znanstveni prispevek k razumevanju turizma
Raziskovalno se osredotoča na trženjsko komuniciranje v turizmu, odgovornost turistov in potrošniško vedenje v hotelirstvu. Več kot 25 let vodstvenih izkušenj v turističnem gospodarstvu združuje z akademskim delom, kar ji omogoča oblikovanje znanstveno utemeljenih, a praktično relevantnih spoznanj. Njene zadnje raziskave vključujejo analizo edinstvenih značilnosti destinacij kot osnove turističnih doživetij (Zabukovec Baruca & Čivre, 2022), preučevanje percepcije odgovornosti v hotelskem okolju (Zabukovec Baruca idr., 2022) in uporabo digitalnih tehnologij v kriznem obdobju pandemije v hotelirstvu (Bratec idr., 2023). Kot soavtorica je sodelovala pri oblikovanju konceptualnega modela dejavnikov zavržene hrane v hotelih (Juvan idr., 2021), njena znanstvena monografija Z odgovornostjo do družbenih sprememb v smeri trajnostno odgovornega turizma (2020) pa izpostavlja vlogo odgovornih potrošnikov pri trajnostnem preoblikovanju turizma. S povezovanjem teorije in prakse pomembno prispeva k razumevanju odgovornega vedenja in trajnostnega komuniciranja v trženju turizmu.
Strokovni prispevek k razvoju turizma
Njena dela pomembno prispevajo k razumevanju odgovornega vedenja turistov in razvoju trženjskih pristopov v turizmu. Njene raziskave poudarjajo, kako edinstvene značilnosti destinacij oblikujejo doživetja turistov, kar destinacijskim menedžerjem omogoča natančnejše pozicioniranje ponudbe. Poglobljena analiza odgovornosti v hotelskem okolju pomaga pri oblikovanju komunikacijskih strategij, ki spodbujajo trajnostno vedenje turistov, pri čemer se osredotoča na učinkovito tržno komunikacijo. Njena monografija izpostavlja vlogo odgovornega potrošnika kot ključno pri prehodu k trajnostnemu turizmu. S povezovanjem znanstvenih uvidov in poslovne prakse soustvarja temelje za bolj odgovoren in kakovosten turizem.
Družbeni prispevek k razvoju turizma
Petra Zabukovec Baruca s svojim dolgoletnim delovanjem na področju trženja in komuniciranja v turizmu pomembno prispeva k razvoju in ugledu slovenskega turizma. Njeno delo temelji na prepletu bogatih praktičnih izkušenj, poglobljenega znanja in raziskovanja, kar uspešno prenaša tudi v pedagoško delo s študenti. V praksi je vodila razvoj tržnih strategij, komuniciranje družbene odgovornosti ter snovanje novih turističnih produktov, s čimer je sooblikovala odgovorne in prepoznavne turistične zgodbe. Njena aktivna vloga v strokovnih krogih dodatno utrjujeta njen vpliv v turistični panogi. Ob tem pa posebno pozornost namenja akademskemu razvoju in delu z mladimi – z zavzetim mentorstvom spodbuja njihov poklicni razvoj ter soustvarja prihodnost turizma skozi znanje, vizijo in navdih.