Digitalni in trajnostni prehod v turizmu: izobraževanje pedagoških sodelavcev za prihodnost

  • Domov
  • Novice
  • Digitalni in trajnostni prehod v turizmu: izobraževanje pedagoških sodelavcev za prihodnost

V prejšnjem tednu smo v okviru projekta GDI (aktivnost 2.2.) izvedli dve praktični delavnici vabljenih strokovnjakov iz prakse, s katerimi smo v prvi vrsti izpostavili aktualne razmere na področju trajnostnega in digitalnega prehoda turizma. Vsebine delavnic so bile v osnovi namenjene pedagoškim sodelavcem UP FTŠ Turistice, ki v okviru projekta GDI vključujejo trajnostne in digitalne kompetence v svoje učne načrte po posameznih predmetih. To narekuje uvajanje ustrezno posodobljenih vsebin potrebnih za doseganje digitalnih in trajnostnih kompetenc bodočih diplomantov UP FTŠ Turistice.

V sredo, 13. 11. 2024, smo najprej izvedli delavnico "UVAJANJE DIGITALNIH TEHNOLOGIJ V TURISTIČNO POSLOVANJE". Štirje strokovnjaki iz prakse so predstavili konkretne primere rabe digitalnih orodij in s tem povezane digitalne kompetence, ki jih potrebujejo zaposleni na različnih delovnih mestih v različnih turističnih podjetjih. Po vrsti so opravili predstavitve Urška Starc Peceny (vodja oddelka Turizem 4.0 v podjetju Arctur) z dolgoletnimi izkušnjami iz poslovnega komuniciranja, komuniciranja in pripovedovanja zgodb o inovacijah in novostih na področju turizma. Sledila ji je Aleksandra Jerebic Topolovec (Slovenska turistična organizacija), vodja digitalnega trženja na Slovenia.info, uradnem spletnem portalu slovenskega turizma pri Slovenski turistični organizaciji (STO). Nato se je predstavil Matej Kalan (eden od ustanoviteljev in izvršni direktor podjetja Forward), digitalni arhitekt in strateg podjetja, kjer so specializirani za trženje, distribucijo prodaje in predvsem za povečanje deleža neposrednih rezervacij v turizmu. Nazadnje je nastopil Matevž Straus (vodja programa Heritage+ pri podjetju Arctur), kjer so izvedenci za 3D digitalizacijo (lasersko in fotogrametrijo), 3D modeliranje, interpretacijo digitalne dediščine in pripovedovanje zgodb, aplikacije VR/AR in spletni razvoj ter napredne raziskovalne dejavnosti.

Zgoščenim predstavitvam je nato sledilo delo po skupinah, ko so si pedagoški sodelavci izbrali strokovnjaka iz prakse glede na svoje predmetne potrebe. Skupaj so nato premislili o konkretnih možnostih uvajanja digitalnih vsebin v učne načrte posameznih predmetov, pomemben pa je bil tudi razmislek o vključevanju študentov v študijsko prakso pri konkretnih podjetjih.

V petek, 15. 11. 2024, pa smo gostili Martino Drakulić, koordinatorka za družbeno odgovornost in trajnostni razvoj pri podjetju TÜV Austria Group, ki je na delavnici predstavila glavne izzive, ki turizem na področju trajnostnega razvoja čakajo v prihodnosti v luči Zelenega dogovora na ravni EU in ciljev Agende 2030 UNWTO. Opozorila je, da so podnebne spremembe vključene v vse standarde in sisteme certificiranja, s katerimi se srečuje v vsakodnevni praksi. Sodobni trendi na področju trajnostnega razvoja turizma zahtevajo nenehno izobraževanje zaposlenih v turizmu in pridobivanje ustreznih trajnostnih kompetenc. Potrebna so nova znanja od poznavanja učinkov podnebnih sprememb in potrebnih ukrepov za prilagajanja turizma nanje, znanja s področja doseganja energetske učinkovitosti, do družbene odgovornosti in potrebe po sodelovanju med različnimi strokami – posebno pri izvedbi vse zahtevnejših investicij, za katera nameravajo investitorji pridobiti kredite in nepovratna EU sredstva. Pridobitev teh in uspešna izvedba investicij se vse bolj pogojuje izvedbo takšnih ukrepov, kot jih predvideva Zeleni dogovor, tudi pri vseh razpisih Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Poudarila je pomen krožnega gospodarstva, biodiverzitete in zasledovanje načel družbene odgovornosti, ki jih zajemajo različni sistemi certificiranja, sam proces certificiranja pa predstavila kot dolgoročen proces udejanjanja trajnostnega razvoja v turizmu. Opozorila je tudi na potrebo po usposabljanju zaposlenih v turizmu za trajnostno poročanje po Direktivi CSRD, ki bo najprej obveza velikih podjetij, pozneje pa tudi za mala in srednje velika podjetja (MSP). V ta namen je predstavila spletno orodje za samooceno trajnostne usmerjenosti MSP, ki ga je razvil Slovenski podjetniški sklad. 

Izvedeni delavnici sta pomemben korak k prilagajanju izobraževalnega procesa aktualnim izzivom trajnostnega in digitalnega prehoda v turizmu. S pomočjo strokovnjakov iz prakse so sodelavci pridobili dragocene vpoglede in konkretne predloge za posodobitev učnih načrtov ter vključitev digitalnih in trajnostnih vsebin. Z novo pridobljenimi znanji bodo tako lahko učinkoviteje spodbujali razvoj kompetenc, ki jih zahteva sodobni turizem, in s tem prispevali k oblikovanju bolj trajnostne in digitalno pismene turistične industrije.


Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visokošolstvo, znanost in inovacije, in Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5), za ukrep investicija F. Izvajanje pilotnih projektov, katerih rezultati bodo podlaga za pripravo izhodišč za reformo visokega šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0: projekt Pilotni projekti za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod.