Celodnevni terenski obisk mikro ponudnikov | 7. 5. 2023
Skupina sedmih študentov, ki se v okviru 5-mesečnega PKP projekta Digitalizirajmo periferijo (1. 1. 2023 - 31. 5. 2023) ukvarja z reševanjem digitalnih izzivov slovenskih mikro ponudnikov, se je v nedeljo, 7. 5. 2023, odpravila na celodnevni terenski obisk mikro ponudnikov Slovenske Istre. Namen obiska je bil spoznati praktične primere poslovanja ponudnikov na periferiji in izzivov s katerimi se soočajo.
Študentje so skupaj s pedagoškim mentorjem Tadejem Rogelja obiskali tri ponudnike, ki delujejo pod okriljem Zadruge Zakladi Istre. Najprej so se ustavili pri Kmetiji Marima v vasi Trebeše, kjer danes redno prebiva le okoli 25 prebivalcev. Z lastnico kmetije, Urško Klančar so se najprej sprehodili do najvišjega flišnega slapu v Slovenski Istri, slapa Stranice, imenovanega tudi Sladki slap nato pa so ogled nadaljevali skozi ekološki oljčnik, ki leži na terasah z naklonom 43% in tako dopušča le ročno obdelavo. Med potjo so študentje spoznali kako so prebivalci živeli in pridelovali pridelke nekoč, na koncu pa so poskusili ekološko pridelano oljčno olje ter suho sadje, po katerem so na kmetiji tudi najbolj poznani. Po krajšem sprehodu skozi vas Trebeše, so študentje pot nadaljevali do Vinske kleti Ražman v vasi Gračišče. Tam jih je sprejel Rok Ražman in jim ob degustaciji treh vin predstavil značilnosti pridelave le teh. Predstavljene pa so bile tudi prednosti medsebojnega povezovanja in sodelovanja ponudnikov. Zadnja postojanka je bila Kantina Romano v Popetrah, kjer jim je lastnik in delovni mentor projekta, Robi Maršič postregel z okusno domačo hrano imeli pa so čas tudi za prosto druženje in debato. Ob koncu je sledila še javna predstavitev rezultatov projekta v sklopu katere so študentje predstavili svoje delo na projektu in digitalne izzive katere so uspeli rešiti in tako pripomogli k lažjemu poslovanju in večji prepoznavnosti izbranih mikro ponudnikov. Nekateri izzivi s katerimi so se ukvarjali študentje so bili: vzpostavitev družbenih omrežij, spletnih strani, sestava priročnikov za elektronsko poslovanje, omogočanje plačil preko POS terminalov, urejanje vsebin za družbena omrežja in trženje preko družbenih omrežij ter vzpostavitev učne poti v obliki lova na zaklad.
Študentje so ob koncu dneva spoznali, da se mikro ponudniki na periferiji poleg že omenjenih digitalnih izzivov, soočajo tudi s številnimi drugimi (ne-digitalnimi) izzivi, kot so na primer slaba sprejetost njihove dejavnosti oz. ponudbe s strani lokalne skupnosti, slaba podpora državnih institucij, pomanjkanje finančnih sredstev, slaba splošna prepoznavnost tudi s strani lokalnega prebivalstva, slaba prometna dostopnost in podobno. Na primeru Zadruge Zakladi Istre so študentje spoznali, kako pomembno je povezovanje ponudnikov na nekem območju, saj lahko to prispeva k rešitvi marsikaterega naštetega izziva ob enem pa omogoča vzpostavitev bolj celovitih turističnih produktov in posledično pripomore k večjemu obisku s strani turistov.